Як легко вести складну розмову
В тебе є 20 хв щоб побудувати діалог з людиною з протилежними поглядами. Це не так вже і багато.


Пропонуємо трошки підказок, щоб ваша розмова була захоплюючою та продуктивною
Домовся про розподіл часу
Перед початком розмови домовся про час та його розподіл. Це сприяє встановленню рівності між вами, додає зрозумілості процесу та сприяє побудові довіри та відчуття безпеки у вас обох.
Використовуй відкриті запитання
Найважливішим питанням для успішної розмови є: «Чому ви думаєте, що ...?». Ставлячи запитання, на які не можна відповісти "Так" або "Ні", ти даєш можливість партнеру_ці виразити свої думки та демонструєш бажання по-справжньому зрозуміти точку зору.
Обґрунтовуй свою точку зору
Спирайтеся на факти. Обґрунтовуй свою точку зору і попроси партнера_ку по розмові зробити те саме.
Фокусуйся на темі
Під час дискусій люди можуть змінювати тему. Слідкуйте за цим разом та керуйте обговоренням. Якщо виникла інша тема - можеш домовитись обговорити це пізніше.
Спробуй зрозуміти
Уважно слухай співрозмовника_цю. Спробуй вникнути в зміст. Підсумуй, що почув_ла від співрозмовника. Запитай: "Чи правильно я розумію, що...?". Зупинись після того, як спробував_ла передати сенс того, що казав_ла співрозмовник_ця. Надай можливість спростувати або підтвердити те, що сказано тобою. Тільки після отримання підтвердження ти можеш мати впевненість, що зрозумів_ла все правильно.
Шукай спільну мову
Можна шукати спільну мову в кожному обговоренні та з кожним_ою партнером_кою по розмові. Відзначай моменти, коли ваші думки співпадають. Це створює позитивну атмосферу для подальшого обговорення. Можливо, ваші позиції не так віддалені, як ви спочатку думали.
Уникай "читання лекцій"
Уникай моралізаторства, навішування ярликів та осудження. Це може приводити до захисту та зворотних нападів парнета_ки. Замість цього зазначай, що це так на твою думку. Іноді, початок речення з «Мені здається, що …» автоматично знімає напругу.
Проявляй співчуття
Не нападай на очевидні слабкі сторони аргументів партнера_ки. Намагайся зрозуміти кожен зустрічний аргумент, навіть якщо співрозмовник_ця не може ідеально розвинути його.
Працюй з емоціями та потребами
Звертай увагу на власні емоції та потреби, що за ними стоять. Намагайся зрозуміти емоції та актуальні потреби співрозмовника_ці. Якщо тебе накривають емоції - не спіши щось говорити. Порахуй до 10-ти та зроби декілька глибоких вдихів. Став запитання, якими даси знак співрозмовнику_ці, що хочеш зрозуміти його_її емоції. Наприклад: «Це дратує тебе тому, що тобі важливо, щоб …?». Говори відкрито про власні почуття та емоції. Відділяй їх від фактів.
Слухай з емпатією
Наші моральні концепції можуть заважати нам зрозуміти інших. Спробуй дивитись на проблему з точки зору партнера. Уяви, як ви могли б говорити аби дотримувалися однакових поглядів.