Як легко вести складну розмову
Наші поради:
Спробуй справді зрозуміти
Уважно слухай і спробуй зрозуміти суть того, про що говорить співрозмовник_ця. Підсумуй почуте. Ти можеш, наприклад, сказати щось на зразок: «Ти кажеш, що…» або "на твою думку, це …». Зупинись після того як спробуєш передати сенс того, що казав співрозмовник_ця, щоб надати йому_їй можливість підтвердити або спростувати те, як ти його_її зрозумів. Тільки після підтвердження ти можеш бути впевнений_а, що правильно зрозумів_ла співрозмовника.
Використовуй більше відкритих питань
Став відкриті питання. Таким чином ти демонструєш бажання по-справжньому зрозуміти точку зору партнера_ки по розмові. Крім того, це допомагає створити міцну основу для подальших дискусій. Найважливішим питанням для успішної розмови є: «Чому ти думаєш, що ...?»
Шукай спільну мову
Щось спільне можна знайти в кожному обговоренні та з кожним співрозмовником_цею. Відзначай моменти, коли ваші думки співпадають. Це створює позитивну атмосферу для подальшого обговорення та допомагає визначити момент, коли ваші кути зору розходяться. Можливо, ваші позиції не такі вже й віддалені, як ви спочатку думали.
Уникай читання лекцій
Моралізаторство, навішування ярликів та осудження можуть викликати захист з боку співрозмовника_ці та зворотні напади. Замість цього зазначай, що це - лише твоя думка. Іноді початок речення з «мені здається, що …» автоматично знімає напругу.
Обґрунтовуй свою точку зору
Мало що можна отримати від простого зіткнення протилежних думок. Для справжньої дискусії важливо пояснити, чому саме ти дотримуєшся своєї позиції. Спирайся на факти. Обґрунтуй свою точку зору і попроси співрозмовника_цю зробити те ж саме. Самі лише висловлення думок та тверджень не сприяють здоровій дискусії.
Будь терплячим_ою у своїх інтерпретаціях
Не нападай на вочевидь слабкі сторони аргументів партнера_ки. Намагайся почути кожен довід і зрозуміти що саме має на увазі співрозмовник_ця, навіть якщо він_вона не може ідеально розвинути свій аргумент.
Працюй з ємоціями та потребами
Звертай увагу на власні емоції та потреби, що за ними стоять, та намагайся зрозуміти емоції та актуальні потреби свого_своєї співрозмовника_ці. Для досягення розуміння та визнання емоцій можна сказати щось на кшталт: «Це дратує тебе тому, що тобі важливо щоб …?» Подавай це як питання, а не як діагноз. Так само можна будувати і власні промови, зазначати власні емоції та потреби, що за ними стоять. Шукайте спільні потреби. Потреби не конфліктують, конфліктують стратегії їх досягнення.
Слухай з емпатією
Наші моральні концепції можуть заважати нам зрозуміти інших. У таких випадках може бути корисно поглянути на проблему з точки зору партнера_ки. Уяви, як би ти міг_могла говорити аби дотримувався_лась тієї ж самої моральної концепції.